چگونه پوستي بدون چي ن و چروک داشته باشيم

جمعه 8 ارديبهشت 1402
16:22
شکرستان


با گذر زمان و در صورت عدم رسيدگي به پوست‌، چين و چروک ظاهر مي‌شود. اما در واقع راز داشتن پوست صاف و بدون چين و چروک چيست؟

راز داشتن پوستي شفاف و مبارزه با چين و چروک، دوري کردن از هرچه بيشتر از اشعه‌هاي UV و سيگار کشيدن است. اين ? عامل دلايل اصلي چين و چروک صورت هستند. کم شدن قابليت کشساني پوست و از دست دادن نرمي و رطوبت آن با مرور زمان، اجتناب‌ناپذير است اما با مداومت و دوري کردن از عادت‌هاي مضر، مي‌توانيد مطمئن شويد که روند پيري پوست شما تا حد ممکن آهسته شده‌ است. در اين مطلب به موضوع داشتن پوستي بدون چين و چروک و به طور کلي به زيبايي پوست مي‌پردازيم.

داشتن پوستي بدون چين و چروک

از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت کنيد

تابش نور خورشيد دليل شماره يک چين و چروک پوست است. پس براي جلوگيري از چين و چروک، بايد هر طور شده از پوست در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد محافظت کرد. به هيچ‌وجه نبايد براي مدت طولاني در برابر تابش مستقيم نور خورشيد قرار بگيريم. مخصوصا هنگام ظهر که آفتاب در وسط آسمان قرار گرفته است. اگر رعايت اين مورد هميشه براي شما ممکن نيست و گاهي مجبوريد زماني را زير تابش شديد خورشيد قرار بگيريد، حتما يک لايه مناسب از کرم ضد آفتاب روي پوست‌تان بزنيد. در کمترين ميزان تابش، از SPF 15 استفاده کنيد. اما اگر پوست روشني داريد، کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 يا بالاتر استفاده کنيد. اگر زمان زيادي را زير آفتاب مستقيم مي‌مانيد، حتما هر ?? دقيقه يک‌ بار ضد آفتاب خود را تجديد کنيد.

در غذا خوردن دقت کنيد

رژيم غذايي فاکتور مهمي در مراقبت از پوست است پس بايد مراقب باشيد که چه چيزي مي‌خوريد يا چه‌ چيزهايي را نمي‌خوريد. غذاهاي سرشار از آنتي‌اکسيدان که از شما در برابر خطر راديکال‌هاي آزاد و باکتري‌هاي تخريب‌کننده سلول‌هاي پوست، محافظت مي‌کند، يکي از بهترين راه‌هاي مبارزه با پيري زودرس پوست هستند. رژيم غذايي که داراي گياهان و سبزيجات سرشار از آنتي‌اکسيدان است، از ايجاد خطوط و چين و چروک روي پوست جلوگيري مي‌کند و پيري را عقب مي‌اندازد؛ گذشته از خواص ضد سرطاني آنتي اکسيدان‌ها. خوردن قند و چربي را تا جاي ممکن کاهش دهيد و تلاش کنيد سبزيجات با برگ‌هاي سبز، ميوه‌هاي قرمز مثل انواع توت، ميوه‌هاي استوايي مثل انبه و آناناس و البته ماهي که بهترين منبع Omega-3 است را در طول هفته بخوريد.

آبرساني را اولويت هر روز خود قرار دهيد

شايد در طول روز هر بار که تشنه شويد آب بنوشيد اما به روزهاي پر مشغله فکر کنيد؛ روزهايي که کمتر تشنه مي‌شويد، اگر به اندازه کافي آب ننوشيد، سلول‌هاي پوست هم مانند تمام سلول‌هاي بدن، عملکرد درستي نخواهند داشت. بدون مرطوب‌کننده پوست شما خشک و شکننده مي‌شود. شما بايد روزانه چيزي حدود ? ليوان آب بنوشيد تا پوست‌تان رطوبت کافي داشته باشد و بتواند با چروکيدگي و خشکي مبارزه کند. همچنين از کرم‌هاي آبرسان روزانه و شبانه به طور مرتب استفاده کنيد. در اين باره توضيحات بيشتر را در مجله سلامت و زيبايي ماوراي سلامت دنبال کنيد.

ورزش چين و چروک را دور مي‌کند

همه مي‌‌دانند که ورزش براي سلامتي بدن مفيد است، اما تحقيقات نشان داده است که ورزش براي سلامتي پوست عالي است. فقط مطمئن شويد که بعد از ورزش و عرق کردن صورت‌تان را خوب تميز مي‌کنيد تا از جوش و دانه‌هاي سر سياه پيشگيري کنيد.

هميشه روي خواب شبانه حساب کنيد

با اينکه شما وقتي خواب هستيد فعاليت زيادي نداريد اما پوست شما شديدا در حال فعاليت است. سعي کنيد حتما ? الي ? ساعت در طول شب بخوابيد تا فعاليت بازسازي پوست‌تان بهينه شود و پوست فرصت کافي براي بازسازي داشته باشد. با اين کار وقتي صبح از خواب بيدار مي‌شويد پوستي شفاف و درخشان خواهيد داشت.

رتينول را به عادت‌هاي مراقبت از پوست خود اضافه کنيد

به زبان ساده‌تر رتينول از مشتقات ويتامين A و از خانواده مواد شيميايي است. رتينول و مواد مشابه آن در محصولات تخصصي مراقبت از پوست وجود دارد. دليل محبوبيت محصولات داراي رتينول، مراقبت و پيشگيري از پيري پوست است. با بالا رفتن سن حجم سلول‌هاي پوست کاهش پيدا مي‌کند که باعث کدر شدن و افزايش خطوط و چروک روي صورت مي‌شود. خاصيت اسيدي اين ماده به مرور زمان و مداومت در استفاده باعث کاهش و پيشگري از چين و چروک مي‌شود. پس روي برچسب محصول به دنبال «رتينول» باشيد.

با دنبال کردن اين راهکارها شما مي‌توانيد با پيري پوست مبارزه کنيد و حتي در سن بالا نيز پوست شاداب و جواني داشته باشيد.


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شکرستان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]