آتليه کودک بايد داراي چه ويژگي هاي باشد؟

يکشنبه 8 دی 1398
16:59
شکرستان

آتليه کودک بايد داراي چه ويژگي هاي باشد؟

يکd9xf_6.jpg آ

تليه عکس کودک بايد داراي ويژگي هاي منحصر به فردي باشد

آتليه کودک با برخي از ويژگي هاي خاص مي تواند براي عکس برداري از کودک مناسب باشد. اگر اين ويژگي ها را يک آتليه نداشته باشد، قطعا نمي تواند عکس هاي خوبي از کودک شما بگيرد. هر لحظه از زندگي کودک را، شما فقط همان موقع مي توانيد ببينيد و برخي مواقع دوست داريد که اين لحظات را ثبت کنيد و به يادگار بگذاريد. در اين مواقع شما مي توانيد به يک آتليه کودک مراجعه مي کنيد! يک عکاسي با عکس هاي هميشه ماندگار خود براي ثبت اين لحظات مي تواند مفيد باشد. اما اگر آتليه يا عکاسي به خوبي از پس اين کار بر نيايد، نخواهد توانست عکس هاي خوبي بگيرد و در نهايت عکس هايي که براي شما به يادگار مي مانند، بي کيفيت و فاقد ارزش خاصي هستند.

اگر مي خواهيد بدانيد که يک آتليه عکس کودک چه ويژگي هايي بايد داشته باشد و چگونه مي توانيد بهترين آتليه عکس کودک را انتخاب کنيد، پس ادامه ي مقاله را از دست ندهيد.

ويژگي هاي آتليه عکس کودک

آتليه عروس و آتليه کودک دکور و فضاي کاملا متفاوتي دارند، يک آتليه کودک بايد داراي ويژگي هاي خاص و منحصر به فردي باشد تا بتواند عکس هاي زيبا و جذاب ار کودک شما بگيرد. از ژست کودک گرفته تا نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک، همه جزو موارد با اهميتي هستند که در ادامه به توضيح آن ها خواهيم پرداخت!

ليست بهترين آتليه هاي کودک تهران را مشاهده نماييد.

مصاحبه با آتليه

شما بايد خود را براي نحوه مصاحبه در ديدار با آتليه ها آماده کنيد. ليستي از سئوالات را درباره مسئله هايي که برايتان در مورد عکس برداري پيش آماده، روي يک کاغذ ليست کنيد و کاغذ را در هنگام مصاحبه به همراه داشته باشيد تا همه ي سئوالات خود را از پرسنل آتليه بپرسيد.

نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک

نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک بايد به شکل درست و مناسبي باشد

کودک در جايي که احساس راحتي نداشته باشد يا گريه مي کند يا احساس بدش را در چهره اش نشان مي دهد! به همين جهت يک آتليه عکس کودک حرفه اي بايد عکاس و پرسنل خوبي داشته باشد تا با کودک به خوبي ارتباط برقرار کنند و بتوانند لبخند را بر لبان کودک بياورند.

آنها بايد از شيوه هاي برخورد با کودکان مطلع باشند و طوري با کودک رفتار کنند که کودک احساس خوبي داشته باشد; در نتيجه ي اين احساس خوب، آنها مي توانند عکس هاي مناسب و زيبايي از کودک بگيرند.

با اين اوصاف اگر کارکنان يک آتليه عکاسي برخورد نامناسبي با کودک داشتند يا خنداندن و راضي کردن کودک را به اختيار شما گذاشتند، بهتر است در جريان باشيد که پرسنل اين آتليه از مهارت کافي برخوردار نيستند و نمي توانند عکس هاي خوبي از کودک شما بگيرند. البته که شما هم در خنداندن کودک مي توانيد دخالت کنيد; اما اين جزو مهارت هاي يک عکاس کودک بايد باشد که بدون دخالت والدين بتواند با کودک دوست شود و لبخند را به لبان او بياورد.

اتاق عکاسي مناسب

يک آتليه عکس کودک نبايد فضاي کوچکي داشته باشد! بلکه بايد جداي از اتاق هاي ديگر، يک اتاق مخصوص عکس برداري از کودک دارا باشد. اين اتاق بايد زيبايي خاصي داشته تا پشت زمينه اي زيبا براي عکس شما به ارمغان بياورد. اين محيط به گونه اي بايد باشد که کودک در آن احساس راحتي کند و بتواند با محيط آنجا براي لحظاتي هم که شده کنار بيايد.

علاوه بر اين، اتاق عکاسي بايد به قدري فضاي کافي داشته باشد که علاوه بر نور طبيعي بتوان از نور مصنوعي هم در آنجا استفاده کرد تا نورپردازي در عکس ها به بهترين شکل انجام شود.

اين اتاق مي بايست دکور هاي مناسبي براي عکس برداري داشته باشد تا جداي از رضايت کودک و نورپردازي بتواند به زيبايي عکس کمک کند. گرچه چهره ي کودک خود داراي زيباي خاصي است اما با يک دکور جالب مي توان يک عکس بسيار زيبا از او گرفت.

ابزار کار حرفه اي

ابزار کار آتليه عکس کودک بايد حرفه اي و پيشرفته باشد

آتليه بايد ابزار مناسب و حرفه اي براي عکس برداري از کودک دارا باشد. اين ابزار بايد به گونه اي باشند که عکاس به صورت کامل، کار با آنها را آموزش ديده باشد تا در عکس برداري از کودک نهايت دقت را لحاظ کند.

ابزار کار شايد مهمترين بخش هر کار هستند و اگر براي عکاس ابزار کار مناسبي وجود نداشته باشد، حال عکاس هر چند حرفه اي هم باشد، نخواهد توانست عکس خوبي بگيرد! پس در انتخاب يک آتليه با ابزار کار حرفه اي دقت داشته باشيد. اطلاعات لازم در مورد ابزار کار را مي توانيد از سطح اينترنت دريافت کنيد. لازم نيست حتما از اطلاعات خيلي زيادي برخوردار باشيد، بلکه تا همين حد که بدانيد براي عکس برداري از کودک چه ابزارهايي نياز است يا به عنوان مثال بهترين دوربين ها براي عکاسي چه دوربين هايي هستند، کافيست.

قيمت مناسب

يک آتليه بايد با توجه به نوع کارش، هزينه را از شما دريافت کند. البته توجه کنيد که شما شايد چند بار بيشتر هزينه ي آتليه براي عکس برداري از فرزندتان را نپردازيد، پس بهترين آتليه را انتخاب کنيد. قطعا بهترين ها در کنار مزايايي که براي شما دارند، هزينه هايي هم خواهند داشت که اين هزينه ها نسبت به مزايا خيلي کمتر مي باشد.

اکثر آتليه ها هم آتليه عروس هستند و هم آتليه کودک، بهتر است براي اينکه بهترين آتليه با بهترين قيمت را پيدا کنيد هم از آتليه هاي تخصصي کودک بازديد کنيد و هم آتليه هايي که کار عروسي و کودک رو انجام ميدن.

بهتر است قبل از ارفتن به آتليه هاي نمونه کارهاي آنها را در وب سايت هاي بررسي آتليه هاي مشاهده کنيد و از نظرات سايرين که از خدمات آنها استفاده نموده اند آگاه شويد و سپس آتليه هايي را که مناسب هستند رو به صورت حضوري بررسي نماييد.

ليست بهترين آتليه هاي عکاسي تهران را مشاهده نماييد.

نکاتي قبل از مراجعه به آتليه عکس کودک

قبل از مراجعه به آتليه، جداي از بررسي ويژگي هاي آتليه بايد به عوامل ديگري توجه داشته باشيد که در ادامه به توضيح آنها خواهيم پرداخت.

لباس مناسب براي فرزندتان انتخاب کنيد

لباس هايي براي فرزندتان انتخاب کنيد که به تن او مي نشيند! از تن کردن لباس هاي تنگ يا گشاد براي کودک خودداري کنيد. بيشتر از لباس هايي با رنگ شاد استفاده نماييد. از لباسي استفاده کنيد که در زمان عکس برداري، کودک در آن احساس راحتي کند و عکاس بتواند ژست هايي که از کودک مي خواهد را در او به وجود آورد و کودک به دليل تنگي لباس يا … احساس ناراحتي نداشته باشد.

به کودک احساس آرامش دهيد

براي حضور در آتليه عکس کودک بايد آرامش ذهني در فرزندتان به وجود آوريد

قبل از اينکه با کودک به آتليه مراجعه کنيد، به او احساس خوبي القا کنيد. در او شادي به وجود بياوريد و اگر ناراحت است، زمان رفتن به آتليه را به تعويق بيندازيد. قطعا لبخند هاي واقعي کودک، عکس هاي زيباتري به ارمغان مي آورد! پس در رفتن به آتليه در زماني که کودک احساس خوبي ندارد، خودداري کنيد.

قبل از اينکه کودک را براي عکس گرفتن آماده کنيد، براي او خوراکي هايي بخريد و از رفع گرسنگي يا تشنگي اش مطمئن شويد. اگر کودک گرسنه يا تشنه باشد، بي تابي خواهد کرد و همين بي تابي باعث گرفتن عکس هايي نامناسب مي شود.

نمونه عکس در دست داشته باشيد

قبل از مراجعه به آتليه کودک، نمونه عکس هايي در اختيار داشته باشيد تا به عکاس نشان دهيد و در صورت تمايل از او بخواهيد که مانند نمونه ها از کودک شما عکس بگيرد. براي پيدا کردن نمونه ها مي توانيد به وب سايت ها، شبکه هاي اجتماعي و … مراجعه کنيد!همچنين مي توانيد پيشنهاد عکاسي در فضاي باز مانند باغ عکاسي رو بدهيد.

در صورت انجام اين کار شما بعد از ديدن چند نمونه، تا حدودي توانايي تشخيص عکس هاي حرفه اي و غير حرفه اي را به دست خواهيد آورد! آن زمان مي توانيد نسبت به کيفيت کار آتليه اي که مي خواهيد براي عکس برداري به آنجا مراجعه کنيد، اطلاع پيدا نماييد و با مقايسه رزومه و نمونه عکس هاي آن با عکس هايي که جستجو کرده ايد، از کيفيت عکس هاي آنجا مطمئن شويد.

چند نکته در انتخاب آتليه

نکات زير دربراي انواع آتليه عروس و آتليه کودک صدق ميکند:

  • آتليه بايد سقفي با ارتفاع بلند داشته باشد تا براي نور پردازي و … به مشکل بر نخورد.
  • آتليه بايد داراي محلي براي تعويض لباس باشد.
  • آتليه بايد داراي امکاناتي از جمله سرويس بهداشتي و … باشد.
  • نور طبيعي بهتر از نور مصنوعي است! پس تا جايي که امکان دارد از عکاس بخواهيد از نور طبيعي براي نورپردازي استفاده کند.

منبع : سايت بياتو عروسي


[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شکرستان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]